Aktualności

Przejdź do strony: 4. edycja Kongresu ENVICON Water już za nami
Przejdź do strony: Gala Kongresu i prestiżowe nagrody w branży wod-kan
Przejdź do strony: Saur Polska o finansowaniu inwestycji w branży wod-kan
Przejdź do strony: Gala Kongresu - święto branży wod-kan już za kilka dni!
Przejdź do strony: Woda z recyklingu ważnym tematem Kongresu
Przejdź do strony: 4. edycja Kongresu już za 2 tygodnie!
Przejdź do strony: Wyzwania w związku z nową dyrektywą dotyczącą jakości wody do spożycia

Kongres po raz pierwszy ze strefą edukcji ekologicznej

Przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne dziś to nie tylko dostarczyciele wody i odbiorcy ścieków. Nowocześnie zarządzane spółki realizują też misję społeczną, podejmując działania edukacyjne i w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. Mowa będzie o tym na Kongresie Envicon Water.

O ile kiedyś najpopularniejszym działaniem w dziedzinie edukacji były np. organizowane w przedsiębiorstwach wycieczki pokazujące proces produkcji wody i uzdatniania ścieków, festyny i konkursy ekologiczne oraz produkcja gadżetów, to obecnie przedsiębiorstwa coraz chętniej skłaniają się ku nowatorskim formom edukacji.

Powszechną praktyką stało się np. propagowanie picia kranówki. Dobrze, gdy przedsiębiorstwa starają się przy tym promować wodę z wielorazowych butelek i bidonów, pokazując, że nie skupiają się tylko na wypromowaniu wody, ale mają na względzie edukację środowiskową (w tym przypadku ograniczenie liczby produktów z jednorazowych tworzyw sztucznych). Przykładem dobrej praktyki jest poznański Aquanet, który od tego roku wprowadził na imprezach masowych w pełni biodegradowalne kubki, wykonane w 100 proc. z odnawialnych materiałów roślinnych i posiadające powłokę zabezpieczającą przed wilgocią opartą na bazie trzciny cukrowej.

Po raz pierwszy na kongresie organizowana jest  Strefa inspiracji edukacji ekologicznej „Działania edukacyjne i CSR w branży wod-kan”. O swoich działaniach opowiedzą m.in. Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie i RPWiK w Chorzowie. Mowa będzie też o aktywnościach CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu) na przykładzie działań podejmowanych przez ZWiK w Łodzi. Uczestnicy panelu dyskusyjnego będą omawiać  ograniczenia dla rozwoju edukacji ekologicznej w branży ( w tym problem ujęcia ich kosztów w taryfach), a także współpracę przedsiębiorstw i samorządów w tym zakresie.

Przejdź do strony: ENVICON Water - dialog o rozwoju branży
Przejdź do strony: Mikroplastiki ważnym tematem Kongresu
Przejdź do strony: Jak zmiany klimatu wpływają na gospodarkę wodno-ściekową?
Przejdź do strony: Podczas Kongresu będziemy dyskutować o suszy
Przejdź do strony: Kongres zyskał ważnych patronów honorowych
Przejdź do strony: Polska Polityka Wodna
Przejdź do strony: Patronat Honorowy
Przejdź do strony: Rada programowa Kongresu ustaliła najważniejsze tematy 4. edycji
Przejdź do strony: Kongres po raz pierwszy w Warszawie
Przejdź do strony: Taryfy za wodę i ścieki
Przejdź do strony: Inwestycja Roku - obrady kapituły
Przejdź do strony: Relacja 2 dzień kongresu
Przejdź do strony: Relacja Gala Kongresu
Przejdź do strony: Relacja 1 dzień kongresu
Przejdź do strony: Czy widzieli już Państwo jubileuszowe wydanie Miesięcznika Wodociągi-Kanalizacja?
Przejdź do strony: Europoseł Andrzej Grzyb Patronem Honorowym wydarzenia
Przejdź do strony: Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska Patronem Honorowym wydarzenia
Przejdź do strony: Dlaczego firmom wod-kan potrzebna jest odpowiednia strategia?
Przejdź do strony: Taryfy - co jeszcze się zmieni?